SFO og SFO 2

SFO

Tlf.: 20424652

Hverdagen generelt

Genner Univers SFO skal være et hyggeligt og rart sted at være for både børn og voksne. Vi ser SFO tiden som fritid og prioriterer leg meget højt.

6.30-7.45

SFO børn møder ind sammen med børnehavebørn og småbørn i børnehavens lokaler indtil 7.15. Herefter er de i SFO lokaler, hvor der er fokus på stille aktiviteter som bygge Lego, spille spil, læse bøger , tegne mm.

13.50 (fre.)

Efter skoledagen er der mulighed for at spise lidt inden dagens aktiviteter. Der bliver lavet aktivitetstilbud som børnene kan vælge at deltage i. Vi bruger også flittigt Genner Univers mange udendørs muligheder.

15.30 (fre.)

SFO lukker

Aktiviteter

På Genner Univers har vi mange forskellige steder, hvor børnene kan være til aktiviteter. På 1. sal er der puderum og et musik/udklædningsrum. Der er store grønne arealer, en sportsplads, skolegården og en legeplads. Genner Univers bruger også Genner hallen til aktiviteter.

Eksempler på aktiviteter kan være:

Hobbyaktiviteter/kreative processer:

Sy, lave smykker, tegne/male med forskellige materialer f.eks. maling, stof, garn eller naturmaterialer giver vi børnene mulighed for at være kreative på forskelligvis – også i tematiserede forløb.

Sports- og bevægelsesaktiviteter::

Udendørs - Cykler, rulleskøjter, mooncars, stylter, boldspil og legeplads

Puderummet

En gang om ugen er vi i hallen med alle børnene.

Udeliv:

Bål,

Hverdagsaktiviteter:

Spille spil, tegne, lege med Lego, leg udendørs ……….

Andre aktiviteter:

I køkkenet

Kost

Genner Univers følger Aabenraa Kommunes sundhedspolitik og Genner Univers egen sundhedspolitik. Det betyder, at der i hverdagen lægges vægt på en varieret og nærende kost, rugbrød/groft brød, grønt, frugt og bær. Børnene skal selv have madpakke/frugt med til SFO tiden. Ved særlige lejligheder f.eks. fødselsdag eller en anden begivenhed serveres der kage, chokolade eller lignende.

Link til kommunens kostpolitik: https://www.aabenraa.dk/media/704401/Kostpolitik.pdf

Sygdom/fravær

• Vi vil gerne informeres, når jeres barn holder en fridag eller ferie.
  • Ved sygdom kan I enten skrive via Aula, SMS eller ringe til SFO på mobil.: 20424652
  • Der modtages ikke syge børn i institutionen.
  • Hvis jeres barn bliver syg i løbet af dagen, vil I blive kontaktet af personalet.

Forældresamarbejde

I hverdagen har forældrene mulighed for at snakke med personalet, hvis der er vigtige informationer eller noget personalet skal have særlig opmærksomhed på. Personalet kan også kontaktes via besked på Aula eller på SFOens mobil. Vi ønsker et tæt samarbejde med jer forældre om jeres barns trivsel.

Åbningstider/sampasning

• SFO har åbent fra kl. 6.30 til kl. 7.45 og igen fra kl. 13.10 til kl. 16.30 (fredag fra kl. 13.50 til kl. 15.30)
  • I ferieperioder, dagene op til påske og mellem jul og nytår er der sampasning.  Sampasning betyder, at SFO børn i nogle uger passes sammen med børn fra småbørnsgruppen og børnehaven. Sampasningen foregår enten i Genner Univers eller i Hovslund Univers. Hvis sampasningen foregår i Genner, er der personale fra enten småbørnsgruppen, børnehaven eller SFO på arbejde. Ved sampasning i Hovslund er der ingen personale fra Genner Univers tilstede.
  • Genner Univers har lukket grundlovsdag d. 5. juni, 24. dec. og 31. dec.

Ind-/udmeldelser/ændringer

Ind- og udmeldelse sker via Pladsanvisningen i Aabenraa Kommune.

Vi har plads til flere børn – beskeden ”Venteliste” betyder ikke, at der ikke er plads – blot at barnet ”venter på listen” frem til startdato i Genner Univers.

Link til den digitale pladsanvisning: https://www.aabenraa.dk/borger/boern-og-familie/dagtilbud/skriv-dit-barn-op-til-dagtilbud/dagpleje-institution-eller-sfo-skriv-op-meld-ud-eller-soeg-oekonomisk-fripladstilskud/

Priser

Priser på pladser i SFO findes på https://www.aabenraa.dk/media/4029628/wt-taktsblad-sfo-1januar-2020.pdf

SFO 2

Skulle dit barn have brug for et SFO tilbud efter 3. klasse, er der mulighed for at få en SFO 2 plads. Pladsen er en eftermiddagsplads på skoledage.

Priser på pladser i SFO2 findes på https://www.aabenraa.dk/media/4029628/wt-taktsblad-sfo-1januar-2020.pdf